Jerzy Bereś
Participarea artistului, Jerzy Bereś, a fost curatoriată de Julia Ciunowicz.
„Jerzy Bereś a avut capacitatea extraordinară de a vorbi despre lucruri importante, universale, care se referă atât la viața unui individ, cât și la întreaga comunitate, evitând platitudinea, grandilocvența, exuberanța artificială, naivitatea, sentențiositatea sau judecata. El a vorbit despre libertate, conștiință, adevăr, existență, artă, etică și politică. (…) De asemenea, a vorbit multe despre sine, întotdeauna cu o multă autoironie. S-a angajat în dialog artistic cu Duchamp, Witkacy, Kantor, într-o dispută asupra valorilor superioare.”(Jerzy Hanusek)
Simplitatea materialelor utilizate în combinație cu utilizarea propriului corp a adăugat un caracter primar și ritual operelor sale. Artistul a jucat acolo rolul simbolic al unui șaman, un preot care efectuează ritualuri și își scarifică suferința fizică pentru a intra în contact cu spiritualul și metafizicul.
Lucrările sale au fost prezentate în cadrul unor expoziții tematice de extremă importanță precum „Romanticism and Romance in the Polish Art of the 19th and 20th Century” (1975/76), „The Poles’ Self-Portrait”, (1979/80) sau „What is the Use of an Artist in Bad Times? ” (1990/91).
Lucrările sale se află în colecțiiile Muzeelor Naționale din Cracovia, Varșovia, Wrocław, Lodz, Poznań, MOCAK din Cracovia, Lodz, Zachęta din Varșovia, Centrul de sculptură polonez din Orońsko, CSW din Varșovia, precum și ale Muzeului Stedelijk din Amsterdam, Muzeului din Bochum, Louisiana Museum of Modern Art w Humlebaek, Museum of Modern Art din Ljubljana, Würth Museum din Künzeslau, Wilhelm-Lehmbruck Museum der Stadt din Duisburg, Hisrshorn Museum din Washington, și sunt deținute de colecționari de artă.
Jerzy Bereś, The Face Altar, 1974, documentație a acțiunii din 9 decembrie 1974, Palatul Culturii și Științei. Din colecția Muzeului Național din Wrocław. Tipar: Studioul de fotografie al Muzeului Național din Wrocław.