Curatori
Our Other Us
Mihnea Mircan este curator, în prezent doctorand la Universitatea Monash, Melbourne. A fost director artistic al Extra City Kunsthal, Anvers, în perioada 2011–2015 și a curatoriat numeroase expoziții pentru instituții de artă prestigioase, precum: Le Pavillon – Palais de Tokyo, Stroom Den Haag, MUSEION Bolzano, Fondation Ricard Paris. Mihnea Mircan este editorul unor volume de eseuri și cataloage, printre care o monografie Miklos Onucsan, și a publicat texte în reviste ca Afterall, Mousse și Manifesta Journal.
Kasia Redzisz este istoric de artă și curator la Tate Liverpool. Kasia a colaborat, de asemenea, cu Tate Modern (2010-2015), unde a curatoriat expoziții multiple. Între 2008 și 2015 a fost Director al Open Art Projects, o organizație dedicată comisionărilor de artă inovatoare. În calitate de curator independent, a organizat numeroase expoziții interdisciplinare, cea mai recentă fiind expoziția inaugurală a Muzeului Susch. Redzisz a editat și contribuit la numeroase cataloage și a publicat texte critice în reviste precum Frieze, Mousse și Tate Etc.
Aripa Secretă
Bogdan Ghiu este unul dintre membrii de bază ai Generației ‘80 și ai fostului Cenaclul de Luni (unele dintre cele mai importante mișcări și, respectiv, grupuri literare ale Estului Europei din ultimul deceniu al regimului comunist). Multilateral, scrie și publică poezie, eseuri (despre literatură, filosofie, media, artă contemporană, arhitectură, teoria și pedagogia traducerii, politică) și traduceri (peste 70) din filosofia și literatura franceză (Foucault, Derrida, Deleuze, Bourdieu, Latour, Baudrillard, Guattari, Rancière, Bataille, Bergson, Weil, Veyne, Barthes, Baudelaire, Artaud, Breton, Leiris, Duras, Sade, Sansal, Nothomb etc.). În 2011, alături de curatorii Maria Rus Bojan și Ami Barak, a reprezentat România la Bienala de la Veneția, iar din 2011 este curatorul general al trienalei bucureștene de arhitectură East Centric. Cele mai recente cărți ale sale sunt volumele de poezie Strîngerea armelor (Metoda) (2021) și Cu Orice e posibil (2019), și eseurile Pandemiocrația (2020), Totul trebuie tradus. Noua paradigmă (un manifest) (2015) și Linia de producție: lucrând cu arta (2014). A lucrat în relație cu importanți artiști vizuali români și străini (precum Thomas Hirschhorn, Daniel Knorr, Victor Man, Miklós Onucsán etc.).
Maria Rus Bojan este critic de artă și curator independent, stabilită în prezent la Amsterdam. Pe parcursul a treizeci de ani de activitate, Maria Rus Bojan a promovat nenumărate proiecte internaționale ce au inclus nume mari ale scenei artistice din România, artiști ca Ana Lupaș, Cornel Brudașcu, Ion Grigorescu, Paul Neagu si Ioan Sbârciu, a contribuit la realizarea unui ciclu de trei expoziții retrospective si publicații care o au ca protagonistă pe renumita artistă poloneză Magdalena Abakanowicz, și a îngrijit un număr important de expoziții solo și de grup unde a colaborat, printre alții, cu artiști de talia lui Ulay și Marina Abramović, Thomas Hirschhorn, Antony Gormley, Michaël Borremans, Carlos Amorales, Pierre Bismuth. Colaborarea îndelungată cu artistul german Ulay (1943-2020) s-a materiaIizat într-o amplă monografie, distinsă în 2015 cu premiul AICA Olanda pentru publicații, respectiv o serie de expoziții solo ale artistului în Spania, Germania, Olanda și America. Între proiectele recente unde a contribuit substanțial se numără expoziția retrospectivă postumă Ulay Was Here, deschisă în prezent la Muzeul Stedelijk Amsterdam, și expoziția Materie reînsuflețită. Reprezentări postbelice în lucrările lui Tadeusz Kantor, Shinkichi Tajiri și Jaap Wagemaker, în derulare la Muzeul Național de Artă Timișoara în 2020.
Maria Rus Bojan este co-fondator și presedinte al Fundației European ArtEast de la Londra, și din 2008 conduce MB Art Agency, o platformă de proiecte curatoriale și consultanță artistică pentru arta est-europeană la Amsterdam.